Stenkul!

Igår kväll hade vi en liten fest med jobbet. 
Vi åt lite god mat tillsammans först på jobbet. Potatisgratäng med kallskuret kött, sallad och en mycket smarrig brietårta.  Brietårtan var super, den måste jag testa hemma någon gång!
Efter maten gick vi upp till Björkvallen och spelade curling hela gänget, vilket vi inte hade en aning om innan för det var en hemlig aktivitet. 
Curling har jag aldrig spelat förut men det var verkligen roligt och faktiskt jobbigt!  Oj, oj, Oj vad vi sopade och sopade och kämpade för att hitta den rätta känslan när stenen skulle iväg. 
Curling är väl först och främst en riktig teknik sport, det gäller verkligen att hitta den yttersta precisionen när stenen ska iväg  men man får nog lov att säga att den är ganska så motionskrävande också för under en match rör man sig tydligen fram och tillbaka på banan i ca 5 km och därav omkring 2 km sopande!
Innan "festen" hade jag precis varit och kört ett riktigt jobbigt pass med crosstrainer och styrketräning så jag kan ju säga att jag somnade sedan riktigt gott i sängen! 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Låter jättekul!

2009-02-06 @ 16:34:13
URL: http://nattfari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0