Bokat och klart!

Nu äntligen efter mycket velande hit och dit så har vi äntligen bestämt oss för att boka Thailand december 2008! Denna gången flyger vi direkt till Krabi och sedan åker vi buss och färja till en ö som heter Koh Lanta.  Där kommer vi att bo i två veckor på en resort som ligger vid Pra Ae (long beach). Vi valde just Koh Lanta för det verkar vara en lugn och mysig ö med fina stränder och många mysiga restauranger.
Nedräkningen har börjat!!!

Härliga lördag!

Idag tog vi en tur till Spira Handelsträdgård och inhandlade vårens första blommor som vi sedan planterade hemma. Vi fixade sedan lite i trädgården och ställde fram trädgårdsmöblerna på uteplatsen. Längtar till vårens första grillkväll! Hade tänkt att grilla idag men tyvärr mulnade det på på eftermiddagen och när solen försvinner blir det inte alls lika skönt ute, men den som vänta på något gott....
På eftermiddagen kollade Magnus innebandy finalen från Globen på Tv ( Julia är i Stockholm och ser matchen live!) medans jag tog en löprunda i spåret!  Till kvällen blir det en god thaigryta med kyckling i röd curry och en kall Singha!

Sköna söndag!

Vaknade idag av strålande solsken så efter en god frukost tog Magnus och jag en härlig promenad i skärgården.
På eftermiddagen när Magnus var till Karlskoga på fotboll, Julia till Arvika på innebandy och Jonathan i skateparken så tog jag och sopade och krattade på baksidan och hängde ut första tvätten... äntligen vårkänning!!!  Ska nu försöka hitta på något gott att äta till kvällen....

PHUKET: Bangtao december 2007

389062-6
Påhälsning av elefant på Bangtao!
389062-4
Första måltiden!
Med Speedboat runt Phi Phi öarna.
389062-2
Longtail på Bangtao.
389062-15
En tur till Kamala beach.
389062-7
Bangtao beach.
389062-9
Laem Singh beach.
389062-8
389062-13
Snorkling vid Ko Khai Nok.
389062-12
Utflykt till Phi Phi Island.
389062-11
Camel Rock.
389062-10
En dagstur till Kata beach.
389062-8
Hotellpoolen vid Sunwing Bangtao.
389062-6
Strandrestaurang intill hotellet.

Bangtao, Thailand

Den 9 december for vi iväg på vår efterlängtade semester. Flygresan gick otroligt bra, visst var det trångt och svårt att sova men vi hade ju så mycket spännande att se fram emot... Efter en kort mellanlandning i Sharjah (Förenade Arabemiraten) landade vi på Phuket den 10 december kl 18.40. När vi väl kommit igenom den rätt sega passkontrollen så klev vi ut på thailändsk mark och det var en riktigt häftig känsla att känna den tropiska hettan slå emot en. Ute var det kolsvart  och gatorna var blöta av en kvällsskur. Bilar tutade och thailändska taxichafförer ropade och sprang omkring och vinkade hej vilt. Vi hade av en reseledare blivit hänvisade till buss nr:1 så det var bara att ge sig ut i kaoset och hitta rätt buss! Vi hittade ganska fort vår buss som skulle ta oss direkt till vårt hotell i Bangtao och den resan tog bara en halvtimme. Väl på hotellet så var vi alldeles hänförda, det var så underbart, så otroligt fint.Vi kände alla fyra att det här skulle bli en underbar semester. Efter mycket god och efterlängtad thaimat på hotellet somnade vi gott i våra sängar...