Ny vecka!

Ja, så var det måndag igen! Helgen var vi som sagt i Falun och vi hade det mycket trevligt. Tyvärr gick det ju inte så bra för tjejerna resultatsmässigt  men de hade kul tillsammans i alla fall! Dagen spenderade vi på Kupolen, köpcentrat i Borlänge, dit också tjejerna hade åkt för shopping.
På lördag kväll, innan tjejernas match, var alla föräldrar och åt mat på en Thairestaurang i Falun som heter Ging Thai och vi fick riktigt god mat. Jag beställde en grön currygryta med bambu, kokosmjölk, kaffirlimeblad,basilika och aubergine mmmm.... det var riktigt gott! Man längtar så tillbaka.....  
Eftersom tjejerna snöpligt förlorade lördagsmatchen blev det inget spel på söndagen så de for hem efter frukosten. Magnus och jag passade på att träffa Ove som också var där med Jossan och Alex på cup. Kul, det var riktigt länge sedan vi sågs.  
Hotellet som Magnus och jag bodde på var inte någon hit! Det var riktigt sunkigt och kändes inte alls fräscht. Det var ju lite tråkigt men som sagt det var skönt att komma hemifrån och vi hade en skön helg! Jonathan verkade också ha haft  en bra helg. Han hade varit ute och skaetat hela dagarna så han märkte knappt av att vi var borta sa han...  Som sagt, nu är det måndag och en ny arbets vecka. I dag hade vi stängt på förskolan, en sk. PKU dag, så vi har suttit med arbetslaget och utvärderat....  Nä, nu skiner solen så jag ska nog gå ut och "påta" lite i trädgården. Men först är det nog bäst att preparera sig med lite ögondroppar igen, usch vad jag avskyr pollen!

                                        image19
                                                                                                                                          
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0