Grythyttan

Nu är vi hemma igen efter två sköna dagar hos Madde i Grythyttan! Jag hade gärna stannat ett par dagar till men eftersom jag, efter mycket övertalning, fick med mig Jonathan så hade jag lovat honom att det bara skulle bli en natt.  Maddes stuga ligger alldeles vid sjön och närmsta granne ligger ca 10 minuters gångväg bort så det är verkligen lugnt och fridfullt!  Dagens happening är typ när två kanoter glider förbi ute på sjön.....   Men som sagt vi hade det jättemysigt och bara vi kommer dit så tycker faktiskt Jonathan att det är riktigt härligt han med. Som alltid när vi är hos Madde så bjuds vi på så underbart god mat med så mycket goda smaker. Hon har ett växthus på tomten med massor av egenodlade grönsaker och intill ligger en liten kryddgård med alla möjliga goda kryddor.    På kvällen efter att vi grillat  tände vi bastun nere vid sjön och sedan blev det ett underbart kvällsdopp i solnedgången! Som balsam för själen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0