Göta Kanal

Igår tog Magnus och jag med oss cyklarna bak på bilen och åkte till Sjötorp.
Väl framme vid Sjötorp upptäckte jag att jag "glömt" att Jonathan lånat mina cykelnycklar som annars ALLTID sitter på min nyckelknippa varvid vi fick börja med att leta upp en bultsax hm... så typiskt.
Men vi hade riktigt tur för nära parkeringen låg en cykeluthyrare så där lånade vi en sax och klippte mitt slanglås, och sedan var det bara att trampa på :)

   

Efter 9 km härlig cykling längs kanalen nådde vi fram till Norrqvarn som är ett mysigt hotell/vandrarhem och där stannade vi och tog en smarrig lunch med salvia och senapsbakad sejrygg, potatispurè och en väldigt fräsch citroncremè till. Mmm gott var det!

 

Mätta och belåtna vände vi sedan cyklarna tillbaka till Sjötorp.
Och efter 1,8 mil på cykelsadeln så var vi förstås värda en stor glass!

  










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0